Dijete za mršavljenje - koje su najbolje dijete i njihova pravila

Dijete za mršavljenje su izuzetno popularne u 21. veku.

Ipak, nije svaki plan ishrane jednako dobar za naš organizam.

Mnoge dijete baziraju se na restriktivnim principima. Uglavnom dovode do toga da se želja za hranom povećava, a njihovi rezultati izostaju.

Ukoliko vam je cilj gubitak kilograma na zdrav način i da ne osećate glad i nervozu u tom procesu, pogledajte koje su najbolje dijete za mršavljenje i kojih pravila treba da se pridržavate kako biste efikasno smršali.

UN dijeta za mršavljenje daće dugoročne rezultate

Neki bi rekli da je ovo najbolja dijeta za mršavljenje, a pošto su kriterijumi za određivanje najboljeg režima ishrane različiti, mi ćemo vam pojasniti koji su njeni principi, pa sami prosudite.

U ovoj dijeti hrana se deli u 4 kategorije: proteini, skrob, ugljeni hidrati i vitamini (voće i povrće). Svakog dana se konzumira jedna grupa namirnica.

Traje 90 dana, tokom kojih se ovaj ciklus ponavlja.

Doručak je isti svih 90 dana i to voćni. Preporučuje se minimalno 2 l vode dnevno, a jednom mesečno, 29, 58. i 87. dana preporuka je da se konzumira samo voda. Nijedna namirnica nije zabranjena, pa možemo reći da ova dijeta nije restriktivna.

Prvi dan - proteinski dan

Uvek započinje proteinskim danom za koji je preporučljivo konzumirati namirnice poput belog pečenog, barenog ili dinstanog mesa, kuvanih jaja i mlečih proizvoda.

Za ručak pripremite belo meso i salatu u koju možete dodati kremast i neutralan Ella sir bogat proteinima. Za večeru možete odabrati grilovanu ćuretinu i kuvano jaje, ali se preporučuje da izbacite hleb. Večernja porcija treba da bude duplo manja od one koju ste pojeli za ručak.

Drugi dan dijete - skrobni dan

Drugog dana dijete možete konzumirati mahunarke kao što su pasulj i grašak. Isto tako, dozvoljeni su pirinač i krompir - jedan od najboljih izvora skroba. Kombinujete pun tanjir vama omiljenog jela sa salatom po izboru i parčetom hleba.

Porciju za večeru smanjite upola, a možete jesti isti obrok ili odabrati drugi izvor skroba.

Treći dan ugljenih hidrata

Ugljeni hidrati nalaze se u brojnim namirnicama koje često konzumiramo i volimo, poput testenina, pice, peciva i slatkiša. Nakon voćnog doručka, za ručak odaberite porciju omiljene testenine, a za večeru uživajte u omiljenom slatkišu ili sladoledu. Inspiraciju za pripremu voćnih torti potražite na ovom linku, a za brze letnje torte recepte pronađite ovde.

Četvrti dan - voćni dan

Četvrtog dana priprema hrane neće vam biti težak zadatak budući da je dozvoljeno konzumiranje isključivo povrća i voća. Dakle posle doručka sa svežim voćem, za ručak obarite povrće ili napravite salatu sa svežim povrćem, a za večeru napravite zasitnu voćnu salatu.

Autofagija - dijeta visoke efikasnosti i popularnosti

Sigurni smo da ste čuli za autofagiju, dijetu koja je poslednjih godina stekla veliku popularnost. Naučnik Jošimori Ošum (Yoshinori Ohsum) je 2016. godine dobio Nobelovu nagradu za otkrivanje principa na kome se zasniva - autofagije.

Glavni princip ove dijete je post, odnosno gladovanje određeni vremenski period.

Najbolje je da taj period traje od 12 do 16 časova. Krenite sa kraćim periodom gladovanja, pa ga postepeno povećavajte. Preporuka je da obroci budu smešteni u okviru 8 sati, pa se zato ova dijeta naziva i dijeta 8 sati.

Za ovaj plan ishrane nema posebnih zabrana, ishrana nije striktna i možete jesti apsolutno sve, a što je za mnoge izuzetno važno - nema brojanja kalorija. Preporuka stručnjaka je svakako da obroci budu izbalansirani i da glavni izvor nutrijenata budu zdrave namirnice.

Idealna je za sve koji imaju ustaljene navike i klasično radno vreme, te svoje obroke mogu da rasporede pravilno, tako da nemaju potrebu da jedu u kasnim večernjim satima. Nema pravila po pitanju njenog trajanja i ukoliko vam to prija, možete je primenjivati i duži vremenski period. Ako želite da znate sve o ovoj dijeti, pročitajte naš tekst na temu autofagije na ovom linku.

Proteinska dijeta za mršavljenje - plan ishrane po meri gurmana

Kao što se i zaključuje iz naziva, proteinska dijeta bazira se na visokom unosu proteina, a smanjenom unosu masti i ugljenih hidrata. Postoji nekoliko varijacija dijete ovog tipa, a najpoznatije su Atkinsonova dijeta za mršavljenje i keto dijeta.

Prednost proteinske dijete leži upravo u belančevinama koje imaju moć da nas dugo drže sitim. Kada smo siti, manje jedemo, te unosimo i manje kalorija tokom dana.

Izvori belančevina su svuda oko nas, pa dijete ovog tipa ne bi trebalo da budu zahtevne. U svoju ishranu možete uključiti meso, posebno pileće i ćureće belo meso, kao i ribu, mahunarke, jaja, i povrće i voće bogato belančevinama.

Voće i povrće sa visokim sadržajem proteina je, na primer: avokado, orašasti plodovi i semenke, pasulj i mahunarke. Mahunarke, kao što su sočivo i pasulj, izuzetno su bogati izvori kvalitetnog biljnog proteina. Oni mogu biti odličan dodatak salatama, dok avokado treba dodati smutijima, jesti se kao zdrava užina i slično.

Mlečni proizvodi su sjajan izbor za ovu dijetu, a naša preporuka je kremasti Grekos grčki jogurt koji je idealan izbor za doručak, a odlično će se uklopiti i kao prilog glavnim jelima za ručak. Ako želite da ukus svakog obroka podignete na viši nivo i učinite ga još zasitnijim, nepogrešiv izbor je Grekos sir - najbolji saveznik svake ukusne salate i zasitnog doručka.

Ukoliko ste rešili da vaša dijeta za mršavljenje bude ispraćena treningom i da vam je osim gubitka kilograma cilj da povećate mišićnu masu i postignete savršenu formu, Imlek protein šejk je neizostavan izvor proteina i energije za sve naporne treninge.

Ima čak 30 grama kvalitetnog mlečnog proteina!

Jogurt dijeta za ljubitelje ukusnog mlečnog napitka

Da li volite jogurt?

Imamo dobre vesti za vas.

Jogurt dijetu je osmislila nutricionistkinja Ana Luk (Ana Luque) i plan ishrane opisala je u svojoj knjizi koju je izdala 2008. godine. Ova dijeta za mršavljenje osmišljena je tako da se u obrocima kombinuje jogurt sa drugim namirnicama koje pospešuju varenje. Za razliku od većine planova ishrane, ne bazira se na malom unosu kalorija, već podstiče one koji je primenjuju da se fokusiraju na porcije i kreiraju ih tako da budu veličine sopstvenog dlana.

Jogurt dijeta se zasniva na uživanju velikih količina jogurta u toku dana.

Ova dijeta se smatra zdravom zbog visokog sadržaja proteina u jogurtu, koji pomaže u sagorevanju masti i održavanju mišićne mase. Jogurt dijeta takođe uključuje ograničenje unosa ugljenih hidrata i masnoća, što dodatno pomaže u mršavljenju. Pritom, jogurt lepo zasićuje, pa redukuje osećaj gladi koji se inače pojavljuje kod ovakvih dijeta.

Za ovaj plan ishrane preproučuje se jogurt sa probitskim kulturama, odnosno dobrim bakterijama. Osim toga, dozvoljena je i klasična verzija ukusnog jogurta, te je Moja Kravica jogurt nepogrešiv izbor. Uz jogurt se mogu kombinovati najrazličitije namirnice, a recepti su navedeni i u knjizi pomenute autorke.

Primera radi, za doručak, ručak, pa i večeru možete pripremiti slasnu krastavac salatu sa jogurtom, a za drugi grilovanu ćuretinu u sosu od povrća i jogurta. Za užinu je dozvoljen i voćni jogurt i u ukusu po vašoj meri. Jogood voćni jogurt dolazi u nekoliko ukusa, pa smo sigurni da ćete pronaći onaj koji odgovara vašim afinitetima.

U ovom planu ishrane možete pokazati svoju kreativnost i odabrati namirnice koje najviše volite u kombinaciji sa jogurtom. Ipak, oni koji žele da osete najbolje efekte treba da povećaju unos proteina, smanje unos masti i biraju namirnice bogate najvažnijim vitaminima i mineralima.

Tako se savetuje da birate hleb od celog zrna žitarica, veliku količinu svežeg povrća i drugih namirnica prepunih hranljivih sastojaka. Uz pravilno dozirane obroke i dobar odabir namirnica, ova dijeta može da donese brojne benefite za celokupan organizam.

Za ovaj tip dijete za mršavljenje preporučuje se i fizička aktivnost, koja podrazumeva šetnju od 30 do 60 minuta dnevno, a za one koji žele i duže i dinamičnije aktivnosti.

Balans + probiotski jogurt - idealan izbor za jogurt dijetu

Balans + jogurt je probiotski proizvod čija delotvornost je klinički dokazana. U sastavu ovog mlečnog napitka nalaze se dve probiotske kulture (LA5 i BB12) i vlakno oligofruktoza, koje je veoma značajno za povećanje broja dobrih bakterija. Ovaj proizvod je jedini na našim prostorima sa klinički dokazanim efektima. U studiji koja je sprovedena dokazano je da za samo 10 dana ima pozitivnih efekata na pobavu, smanjuje nadutost i ubrzava metabolizam.

Upravo to je cilj jogurt dijete.

Za doručak ga možete kombinovati sa pahuljicama od celog zrna žitarica i svežim voćem, te uživati u kaši bogatog ukusa, ili kreirati drugi recept po svom ukusu.

Kako da dijeta za mršavljenje daje najbolje rezultate?

Ogroman izbor dijeta za mršavljenje doveo do toga da se mnogi od nas nalaze u nedoumici koju da izaberu.

Jednostavno je - odaberite onu koja u najvećoj meri odgovara vašim navikama.

Hrana ne treba da vam bude neprijatelj, a najbolja dijeta je ona koja neće stvoriti negativan odnos prema njoj. Kako biste istrajali ka svom cilju, dobro se informišite o pravilima i režimu ishrane. Osim toga, za dobro opšte zdravlje i dugoročne rezultate, preporučena je fizička aktivnost. Svi koji imaju vremena, mogu se posvetiti vežbanju kod kuće, ili treningu u teretani i ozbiljnije pristupiti čitavom procesu.

Oni koji iz nekog razloga nisu u mogućnosti da se posvete treningu, mogu svakodnevno šetati rutom za koju inače koriste gradski prevoz ili automobil.

Nakon što odabranom dijetom dođete do željene težine - tu ne treba stati.

Veliki broj ljudi greši, te se kada izgube kilogame, vrate svojim dosadašnjim navikama, prejedanju, nezdravim namirnicama i neredovnim obrocima.

Izbalansirana ishrana je ključ dobrog zdravlja, a podrazumeva kombinovan unos ugljenih hidrata, proteina i masti iz raznovrsnih namirnica. Osnove su svakako povrće, voće, žitarice (najbolje žitarice celog zrna), mlečni proizvodi, hrana koja je izvor proteina poput nemasnog mesa, jaja, morskih plodova, zdravih ulja, itd.

Preporuka je da se na tanjiru uvek nalazi 50 % voća i povrća, 25 % žitarica i 25 % hrane bogate proiteinima. Ukoliko vam dijete za mršavljenje ne pomažu, imate problema sa kilogramima, mršavljenjem, održavanjem težine ili ste se naglo ugojili, savetujemo vam da posetite lekara i nutricionistu.

Mnoge bolesti zahtevaju posebnu terapiju i ishranu kako bi se linija, a što je još važnije, stanje organizma, vratilo u normalu.

Nisu sve dijete za mršavljenje efikasne i dobre za zdravlje

Mnogi kojima treba najefikasnija i najbrža dijeta za mršavljenje nailaze na predloge koji mogu ozbiljno naškoditi zdravlju.

O kojim dijetama zapravo govorimo?

To su oni planovi ishrani koji se neretko viđaju na naslovnim stranama časopisa “Pogledajte kako izgleda dijeta 5 kg za 5 dana”, “Kako smršati za 7 dana”, “Medicinska dijeta za brzo skidanje kilograma” i slično.

Zapravo, ovakve dijete obično podrazumevaju restriktivnu ishranu, izuzetno mali unos kalorija i obroke koji vam neće pružiti sve neophodne nutrijente. Samim tim, nedostajaće vam energija za obavljanje svakodnevnih zadataka, što sa sobom povlači i druge probleme.

Neke od dijeta mogu biti efikasne i dati rezultate uz postepeno smanjivanje kalorija, ali nisu namenjene svima. Zato je opšta preporuka da ukoliko se upuštate u ovakve dijete za mršavljenje, uvek razgovarate sa lekarom i nutricionistom, koji vam mogu osmisliti individualni plan i zdravo mršavljenje u skladu sa vašim željama i stanjem organizma.

Nadamo se da ste pronašli inspiraciju u našem tekstu i da je neki od planova ishrane po vašoj meri. Ako smatrate da možete da primenite njihove principe i plan obroka, podstičemo vas da to i učinite. Malo volje i truda biće dovoljno da dođete do željene linije, a što je još važnije, poboljšate opšte stanje organizma. Imlek mlečni proizvodi tu su da vam pomognu na tom putu i budu vaši najbolji saveznici!