Ananas – kalorije, vitamini i zdravstveni benefiti ukusne voćke

Sadržaj

Ananas je osvežavajuć i ukusan, a njegov upečatljiv izgled asocira na daleke tropske destinacije iz kojih nam dolazi.

Pored svih hedonističkih užitaka, ovaj tropski plod donosi i benefite po naše zdravlje.

Da li znate koliko je ananas zdrav?

Izuzetno!

O tome koje vitamine i minerale sadrži, koliko kalorija ima ananas, koje benefite može doneti našem organizmu i kako sve ovaj plod možete uključiti u svoj svakodnevni jelovnik, saznajte u nastavku teksta.

Ananas – tropska voćka duge istorije

Kristofer Kolumbo doneo je ananas u Evropu nakon ekspedicije u Južnoj Americi. Od tada, ananas postaje poznat velikom delu sveta i stiče reputaciju zanimljive egzotične voćke, koja se kroz istoriju služila samo na prestižnim banketima.

U svom rodnom tropskom kraju, ananas je kroz istoriju imao veliku ulogu i u domaćom medicini, te se koristio protiv upalnih procesa, za poboljšanje varenja i lečenje različitih digestivnih oboljenja.

Sada nam je ananas dostupniji, raspoloživ u skoro svakom bolje opremljenom marketu.

Ova voćka više ne dolazi samo u svom sirovom obliku, već i u sušenoj varijanti, u konzervi, pa i kao važan sastojak najraznovrsnijih recepata, naročito torti i voćnih kolača.

Zbog jedinstvenog i izuzetno lepog ukusa, kao i bogatog nutritivnog sastava, ananasom smo obogatili i naš novi smuti! Ukombinovali smo ga sa poznatom Balans+ IMUNO formulom i sa jagodama, koje se fenomenalno dopunjuju sa osvežavajućim ukusom ananasa.

Šejk je dobra opcija za zdravu užinu, a može biti i fenomenalan dodatak zdravom doručku, ili poslastica koju ćete posle ručka ili večere konzumirati umesto deserta.

Evo i zbog čega bi ananas trebalo da postane sastavni deo vaše svakodnevne ishrane.

Ananas – kalorije i nutritivna vrednost

Za Ananas nutritivna vrednost se teško može meriti po komadu, jer težina ovog ploda i te kako može da varira. Zato ćemo to učiniti po meri jedne šolje pune komada ananasa. To je oko 250 g čistog, svežeg ananasa.

Evo kakve su nutritivne vrednosti ove količine ananasa:

Kalorije82
Protein0.89 grama
Masti0.20 grama
Ugljeni hidrati22 grama
Vlakna2.3 grana

Ukoliko ste se pitali koliko kalorija ima ananas – sada znate da je ova voćka prilično niskih kalorijskih vrednosti, a samim tim i preporučljiva za konzumaciju, čak i u najrestriktivnijim režimima ishrane!

Ananas – vitamini

Ukoliko želite da jedete ananas zbog korisnih vitamina, evo kakav je njihov sastav, ovog puta mereno u 100 g voćke:

Vitamin C79% preporučene doze na dnevnom nivou
Gvožđe1% preporučene doze na dnevnom nivou
Vitamin B65% preporučene doze na dnevnom nivou
Magnezijum3% preporučene doze na dnevnom nivou
Kalcijum1% preporučene doze na dnevnom nivou

Dakle, ananas pre svega obiluje vitaminom C – vitaminom koji je ključan u borbi protiv prehlade, gripa i za održavanje jakog imuniteta.

Više o značaju ovog vitamina možete saznati u ovom tekstu gde temeljno istražujemo vitamin C i njegova svojstva.

Vratimo se na našu egzotičnu voćku!

Sadržaj od čak 79% preporučene dnevne doze vitamina C u samo 100 g ananasa, znači da ćete sa svega manje od 150 g zadovoljiti dnevne potrebe organizma za ovim korisnim vitaminom.

Vitamini u ananasu, prevashodno vitamin C, ono su što prevashodno i preporučuje ananas vašoj dnevnoj trpezi.

Evo koje sve benefite ananas, odnosno njegov raskošan nutritivni sastav, može doneti vašem organizmu.

Ananas – zdravlje u svom najukusnijem izdanju

Ukoliko odlučite da u svoju svakodnevnu ishranu uključite ananas, zdravlje i imunitet vam se mogu poboljšati iz nekoliko različitih aspekata.

Evo koje sve benefite ananas može da vam donese i zašto se smatra da su kod ananasa lekovita svojstva na visokom nivou.

Minerali i vitamini u ananasu donose opštu korist organizmu

Nutritivno bogatstvo ananasa vitaminima i mineralima donosi opštu korist i sjajne zdravstvene benefite čitavom organizmu. Dokazano je da ananas može pomoći kod kraćih, blagih bakterijskih i virusnih infekcija ojačavajući kompletni imuni sistem.

Pre svega, on može biti od koristi kod ovih oboljenja: bronhitisa, sinuzitisa, kao i blagih upala disajnih organa.

Ananas sadrži antioksidanse, šta više, bogat je njima, što dodatno doprinosi mogućnostima ovog voćnog ploda da se bori sa slobodnim radikalima i štiti telo i organizam od različitih ćelijskih oštećenja i upalnih procesa.

Pogodan uticaj ananasa na digestivni sistem

Ananas sadrži bromelain, koji predstavlja mešavinu enzima za koje su istraživanja potvrdila da može redukovati upalne procese, ali i ostvariti pogodan uticaj na zdravlje digestivnog sistema. Naročito je pogodan za tretiranje određenih digestivnih poremećaja, kao što je dijareja. Ovu pretpostavku potvrdila je i naučna studija objavljena u Biotehnološkom istraživačkom međunarodnom časopisu.

Ananas može unaprediti gubitak kilograma

Verovatno ste već čuli da je ananas dobar za mršavljenje?

Zapravo, nema mnogo naučnih dokaza koji govore u prilog toj tvrdnji, izuzev studije iz 2018, koja je za uzorak imala životinje, a potvrdila da zaista može pogodovati gubljenju masti iz organizma.

Ipak, kako bismo rekli da ananas zaista može da podstakne gubitak težine – moramo da sačekamo istraživanja koja će za uzorak imati ljudsku populaciju.

Međutim, kada je u pitanju ananas, kalorije mu idu u korist jer je on vrlo niskih kaloričnih vrednosti, pa je svakako dobar izbor ukoliko želite da smanjite unos.

Osim toga, kako nutricionisti tvrde – nema voća i povrća koje direktno može da utiče na gubitak kilograma i težine, već samo učini da se osećate sitim, a istovremeno unesete malu količinu kalorija, što posledično znači i da ćete uneti manje kalorija u svoj organizam, pa na kraju – i smršati.

Magnezijum u ananasu može doneti benefite zdravlju i jačini kostiju

Da, kalcijum je odličan za kosti, ali magnezijum je takođe od esencijalne važnosti za zdravlje i jačinu kostiju, a ananas sadrži značajnu količinu ovog minerala. Zapravo, on se smatra jednim od najboljih prirodnih izvora magnezijuma!

Zbog ovoga, ananas je voćka koja se preporučuje obolelima od osteoporoze i sličnih koštanih oboljenja. Ipak, doktori uvek preporučuju da se povede računa o unosu i ne pretera – jedenje više magnezijuma od potrebne količine može da ima negativnog uticaja na zdravlje, naročito kognitivno.

Kako ubaciti ananas u svakodnevnu ishranu?

Ananas možete konzumirati u svom svežem sirovom obliku, možete i iz konzerve, ili iz namirnica koje ga sadrže.

Ako se odlučite da ga jedete sirovog – sigurno vam treba savet o tome kako oljuštiti ananas na najjednostavniji način. Evo kako.

  1. Položite ananas na dasku za sečenje
  2. Isecite mu lišće na vrhu, ali zahvatite i par centimetra ploda
  3. Okrenite ananas i odstranite mu i donji deo
  4. Uspravite ananas tako da vertikalno stoji
  5. Koru isecite sa svih strana, tako da ostavite što više “mesa” za jelo

Posle toga, ananas možete iseći na kockice ili na kriške i jesti ga samog ili u kombinaciji sa ovsenom kašom, muslijem, ili se opredeliti za pravi hedonistički užitak i oko njega obaviti – pršutu. Ananas sa pršutom ili uz dobar sir može biti savršeno rešenje za ukusno predjelo.

Osim toga, ananas možete kupiti u konzervi, već isečenog.

Balans+ IMUNO smuti sa ananasom i jagodom

Za vas smo spremili još jedan ukusan recept sa ananasom.

Kralj tropskog voća sada dolazi i sa Balans+ potpisom, ukombinovan sa našom pozantom IMUNO formulom sa 2 probiotske kulture i kompleksom od 3 vitamina (D3, B6 i B12) i jagodom.

Balans+ IMUNO smuti sa jagodama i ananasom napravljen je od svežeg voća i jedinstvene formule osmišljene tako da fokusirano deluje na jačanje imuniteta. Zbog toga, on je savršen saveznik svakoga ko vodi računa o svom zdravlju, ali i svih ljubitelja slatkih voćnih ukusa.

Zdravlje nikad nije bilo ovako ukusno!

Probajte smuti sa ananasom već za prvu sledeću užinu i tako povećajte unos ove blagotvorne voćke.

Živeli!

Podelite ovaj tekst:

Upišite ovde

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Scroll to Top

Koristimo kolačiće za upravljanje korisničkim iskustvom, prikazivanje personalizovanog sadržaja i postizanje poslovnih ciljeva kompanije Imlek.