Slatkiši bez šećera - ideje za ukusne slatkiše bez šećera

Slatkiši bez šećera - zvuči kao da jedna reč isključuje drugu, zar ne?

E pa, moguće je!

I ne brinite, nećemo vam reći da pojedete jabuku ako vam se jede slatko (jabuka nije “nešto slatko”!), mada to zaista jeste jedan od zdravijih načina da počastite nepca prirodnom slatkoćom.

Imamo nekoliko ideja za prave slatkiše bez šećera, u kojima ćeš istinski uživati. Ali hajde za početak da definišemo šta su to “slatkiši bez šećera” i “slatkiši bez dodatog šećera”.

Kakvi sve “slatkiši bez šećera” postoje?

Sigurno ste primetili različite oznake na hrani, koje upućuju na to da određeni proizvod ne sadrži šećere. Na primer - “zero sugar” (0 šećera), “no added sugar” (bez dodatog šećera) i slično. Ovi termini imaju drugačije značenje, a evo u čemu je razlika.

#1 Slatkiši bez šećera - “Sugar free” ili “Zero sugar”

Za svaki produkt sa ovakvom oznakom možete da podrazumevate da ima manje od 0.5 grama šećera, kako prirodnog tako i dodatnog, po jednoj porciji (jednoj ambalaži ili referentnoj vrednosti uobičajene konzumacije).

#2 “LIght” verzije slatkiša sa redukovanim šećerom

Ovo znači da proizvod ima najmanje 25% manje šećera od njegove regularne verzije.

#3 Slatkiši bez dodatog šećera - no added sugar

Ovo je oznaka za sve slatke proizvode kojima tokom procesa proizvodnje nije dodat šećer, što znači da šećera možda ima prirodno zastupljenog, ali ne i dodatog.

Prve dve oznake - bez šećera i light, uglavnom koriste veštačke zaslađivače nižih kalorijskih vrednosti, i tako uspevaju da markiraju produkte kao niskokalorične i sa niskim sadržajem šećera. Ipak, to ne znači da su ovi produkti dobri za vas.

Kako oceniti koji slatkiš bez šećera je najbolji izbor?

Zdrava ishrana se zasniva na nekoliko principa, a jedan od njih je ključan: konzumirati što više celovitih, svežih namirnica, u svom što prirodnijem obliku. Zbog toga se najzdravijim izborom od ovih namirnica smatraju slatkiši bez dodatog šećera - on je u njima samo prirodno prisutan.

Osim toga, što više makro i mikronutrijenata postoji u određenoj namirnici, to je ona bolja za naš organizam.

Ukoliko vam određeni slatkiš ne daje ništa osim velike količine prostih ugljenih hidrata, koji izazivaju visoke oscilacije u šećera u krvi - ta namirnca definitivno neće učiniti baš ništa korisno za telo, osim što će vam pružiti instant osećaj zadovoljstva i energije, koji će vrlo brzo nestati i istrošiti se.

Dakle, kada kupujete slatkiše ne gledajte samo poreklo i količinu šećera, već i sve ostalo, tablicu nutrijenata, kalorijske vrednosti, kao i celokupan sastav namirnice.

Proteini, složeni ugljeni hidrati puni vlakana, kao i zdrave masti, pa i vitamini i minerali - uvek i neki od ovih nutrijenata mogu da budu deo slatkiša koji kupujete, pa se uvek odlučite za njih.

Naši voćni jogurti, kao i Moja Kravica čokoladno mleko, odavno su poznati po tome što kombinuju zdrave nutrijente, poput proteina, kalcijuma i vitamina sa slatkim ukusima, te predstavljaju odličnu opciju za zdravi slatki napitak.

Za one koji žele da unesu što manje šećera, a da pritom uživaju u slatkom, kremastom ukusu, kreirali smo protein šejk fenomenalnih nutritivnih vrednosti!

Proteinski šejk bez dodatog šećera - slatkiš za sve koji vode računa o načinu na koji se hrane

Imlek protein šejkovi, ukusa jagode, vanile i čokolade

Da li ste znali da je procena da po jednom kilogramu težine treba da se unese oko 0,8 g proteina? Pomnožite broj kilograma sa ovom vrednošću. Unosite li dovoljnu količinu proteina?

Protein neizmerno znači celom organizmu, ali je od suštinske važnosti prevashodno za one koji rade na izgradnji ili jačanju mišića, kao i sve koji su na režimima ishrane koji podrazumevaju smanjenu količinu masti i/ili ugljenih hidrata - tada ovaj makronutrijent preuzima primat kao najveći izvor energije i održavanja osećaja sitosti.

Sada postoji način da unesete protein, a istovremeno se i zasladite, i to bez dodatog šećera!

Imlek Protein šejk dostupan je u 3 ukusa, među kojima sigurno već imate svog favorita: egzotična vanila, lepa čokolada i jedan voćni - ukus jagode!

Osim visokoproteinskog sastava od 30g, kao i slatkog ukusa oslobođenog dodatog šećera, sadrži samo 0,1% masti i nema laktozu, što olakšava probavu šejka i pogodno je za sve ljude koji su osetljivi na mlečni šećer.

Sada kada znate kako da prepoznate slatkiše bez šećera, i imate odličnu opciju kupovnog slatkiša bez šećera, upoznaćemo vas i sa načinima koje možete koristiti kako biste samostalno pravili sugar-free deserte!

Zdravi slatkiši bez šećera - recepti i ideje za slatko u samostalnoj režiji

Vrlo jednostavno možete postati sam svoj majstor i vrlo brzo savladati tehnike pravljenja deserata bez šećera. Ovakvi slatkiši zadovoljiće vašu potrebu za slatkim, a pritom neće uzrokovati visoke oscilacije šećera u krvi, prekomerne kilograme, niti druge zdravstvene probleme povezane sa prekomernim unosom šećera u organizam.

Većina ovih recepata bazira se na voću kao osnovnom izvoru slatkoće, ili medu, za ljubitelje malo veće doze slatkog i prirodnih zaslađivača.

Sirove energetske kuglice od orašastih plodova

Potrebno vam je samo 3 sastojka, a po želji - može ih biti i znatno više.

Jedan suvi sastojak, jedan kremast i jedan lepljiv!

Pod “lepljiv” podrazumevamo da se dovoljno dobro snalazi u ulozi sjedinjivača sastojaka i uspeva da ih drži na jednom mestu, te dozvoljava pravljenje različitih oblika.

To mogu da budu: med, javorov sirup ili dobro usitnjene urme.

Suv sastojak mogu da budu: sirove ovsene pahuljice, komadići badema, lešnika, kokosovog brašna… Šta god vi želite!

Najbolji izbor za kremasti sastojak je puter od orašastih plodova, od badema, kikirikija ili od lešnika i savetujemo da bude 100% prirodan, samo od orašastog ploda, bez ulja i naravno - bez šećera!

  • Priprema:

Uzmite 2 kašike putera od orašastog ploda po želji, zatim sipajte šaku ovsenih pahuljica i šaku nekog drugog suvog sastojka, pa sve to pospite sa jednom kašikom meda ili javorovog sirupa. Mešajte sastojke dok smesa ne postane potpuno kompaktna, a onda uzimajte po kašiku smese u jednakim količinama i rukama pravite od njih kuglice.

Kuglice stavite u neku posudu, zaklopite je, a potom je smestite u frižider, dok se ne ohladi i smesa ne očvrsne taman toliko da energetske kuglice postanu savršeno gust zalogaj!

Svaki put kada ih budete pravili, igrajte se sa sastojcima dok ne dobijete energetske kuglice baš po svom ukusu! Ovo je odlična opcija za zdravi slatkiš bez šećera, pošto kuglica staje u jedan zalogaj, odlična je i kao zdrava užina na brzinu.

#2 Proteinski griz - slatkis bez šećera koji vraća u detinjstvo

kašika griza sa voćem

Griz je odličan izvor ugljenih hidrata, koji su neophodan deo ishrane. Svi smo ga često jeli kao deca, jer predstavlja vrlo zasitan desert, koji podstiče rast i razvoj i zadovoljava potrebe za ugljenim hidratima.

Sportisti i rekreativci vrlo često konzumiraju griz posle treninga - vraća snagu i oporavlja mišiće, a osim toga, vrlo se jednostavno pravi!

U šerpicu sa zagrejanim mlekom polako se sipa griz, uz konstantno mešanje, kako se ne bi napravile grudvice.

Pri kraju, kada griz upije sve mleko i postane gust, doda se nekoliko kašika šećera, promuti dok se potpuno ne istopi i griz je spreman. To je receptura za tradicionalni griz, a evo kako možemo napraviti proteinski bez dodatog šećera!

Umesto mleka, u šerpicu sipajte Imlek Protein šejk u svom omiljenom ukusu. Ne dozvolite da provri, jer nije namenjen za termičku obradu, ali zagrejte ga taman toliko da se lepo sjedini sa grizom. Mešajte na laganoj vatri dok ne dobijete željenu gustinu. Nemojte dodavati šećer, ukus našeg šejka sasvim je dovoljno sladak!

Uživajte u desertu iz detinjstva, na novi način!

#3 Palačinke bez šećera - zdrava poslastica za svačiji ukus

Zdrave palačinke bez šećera još jedan su od jednostavnih recepata koji će zadovoljiti vašu potrebu za slatkim ukusima, a na zdrav način.

Za nekoliko palačinki trebaju vam samo:

Priprema:

Izgnječite bananu i dodajte joj umućeno jaje, ovseno brašno (možete korisiti i bademovo, ili neko drugo zdravo brašno) i šolju mleka. Sve sastojke mešajte mutilicom ili u blenderu. Zagrejte tiganj premazan minimumom ulja i sipajte smesu, kutlaču po kutlaču. Kada palačinke porumene, znaćete da je tu kraj prženja i obrade.

Uživajte u zdravim slatkišima i obavezno ih podelite sa najmilijima. Zasladite dan, na zdrav način i potpuno bez šečera!

Prijatno.