Kako ubrzati metabolizam na prirodan način

Ubrzavanje metabolizma zavisi od niza faktora, među kojima su aktivnosti i navike okrenute zdravom životu od najvećeg značaja. Kako, uopšte, ubrzati metabolizam ako su brza hrana, neredovno spavanje i retko unošenje vode opis vaše svakodnevice?

Često se brz metabolizam pripisuje dobroj genetici, pa ljudi lako odustaju od toga da poboljšaju nešto po pitanju ovog krucijalnog procesa u organizmu. Mire se usporenim metabolizmom, koji je neretko praćen i povećavanjem nivoa masnih naslaga i negativnim promenama u raspoloženju.

Ipak, metabolizam nije nezavisan od vas u onoj meri u kojoj se tako čini, pa ga, uz adekvatnu samodisciplinu u pogledu određenih navika, možete značajno poboljšati, a time uticati i na celokupan kvalitet života.

Budući da su problemi sa mezabolizmom izuzetno česti, veliki je broj onih koji traže odgovor na pitanje kako ubrzati metabolizam. Naš način su Balans+ proizvodi koji optimalno utiču na ovaj proces i celokupan dobar osećaj u sopstvenom telu, ali krenimo redom.

Kroz nekoliko praktičnih saveta koji slede, kao i objašnjenje metaboličkih procesa, olakšajte sebi regulisanje metabolizma i sprečite sve negativne efekte koje ste u mogućnosti da otklonite.

Od čega zavisi ubrzavanje metabolizma?

Kada kažemo brzina metabolizma, mislimo na brzinu i način na koji se hrana unešena u organizam pretvara u energiju. Zbog postojanja dva tipa metaboličkih procesa, energija se u organizmu ponaša na dva načina - jedan podrazumeva korišćenje energije za izgradnju novih ćelija i tkiva, a drugi vodi ka skladištenju energije u obliku masti u organizmu.

Ove metaboličke “podprocese” nazivamo anabolizam i katabolizam. U zavisnosti od toga u kojoj meri je koji zastupljen, ovi procesi gotovo presudno utiču na telesnu težinu i zdravlje organizma.

Ovi procesi su ključni za ubrzavanje metabolizma

Anabolizam je metabolički proces koji tokom prometa materija kroz organizam izgrađuje hemijske sastojke ćelija prilikom obnavljanja tkiva. U pitanju je čitav niz manjih, metaboličkih procesa koji od manjih jedinica formiraju molekule, težeći tako ka izgradnji organa i tkiva.

Kada ne bi bilo anabolizma, rast i diferencijacija ćelija ne bi bili mogući, a samim tim ni normalno povećanje i razvoja organizma, zbog čega je ovaj proces u uskoj vezi sa mišićnom masom i mineralizacijom kostiju. Anabolizam se napaja eneregijom dobijenom u procesu katabolizma, kojim se složeni molekuli razgrađuju u manje jedinice i upravo tako oslobađaju energiju.

Katabolizam razlaže velike molekule poput polisaharida, nukleinskih kiselina i proteina, a proizvod su manje jedinice kao što su monosaharidi, masne kiseline i nukleotidi. Na ovaj način, aktivnošću anabolizma i katabolizma, funkcioniše i čitav proces koji nazivamo metabolizam.

Zašto je ubrzavanje metabolizma često problematično?

Ubrzavanje metabolizma je glavno, a često i sporno pitanje kada je reč o ovom procesu. Problemi sa metabolizmom često znače i probleme sa kilažom (iako to nije uvek slučaj), nezdrav način života i ono najproblematičnije - nedostatak samoinicijative u pravcu poboljšanja kvaliteta života a samim tim i ubrzavanja metabolizma.

Kako brz metabolizam podrazumeva brzinu kojom telo sagoreva kalorije dospele u organizam, jasno je da telu treba vaša saradnja u pogledu borbe sa ovim kalorijama, pa ukoliko se fizički ne aktivirate i ne pripazite na hranu koju unosite, problemi sa metabolizmom će potrajati.

Organizam troši kalorije i danju i noću, bez obzira na to da li obavljate neku fizičku aktivnost ili ne, s tim što veća pokretljivost u kombinaciji sa drugim zdravim navikama podstiče brži gubitak kalorija i zdravo formiranje mišićne mase.

Evo šta ukazuje na to da metabolizam nije dovoljno brz

Upravo zbog svega prethodno navedenog, važno je praktikovati redovne obroke kako bi organizam bio stalno snabdeven neophodnom energijom. Ukoliko ipak preskačete obroke verujući da ćete na taj način izgubiti višak kalorija, treba da znate da se sa manjkom obroka usporava i metabolizam.

Ovo je moguće objasniti prirodnim nagonom za samoodržavanje - telo reaguje na manjak hrane tako što usporava metabolizam, odnosno trošenje kalorija koje su organizmu potrebne da preživi u nedostatku novih.

Imam redovne i zdrave obroke, ali ne i brz metabolizam. Kako to?

Osim manjka obroka tokom dana, usporen metabolizam je podstaknut i dugim sedenjem tokom dana i nedostatkom noćnog sna koji ne može da nadoknadi spavanje preko dana.

Usporen metabolizam se itekako oseća, a praćen je povećavanjem kilaže, pojačanom potrebom za slatkišima, ali i dodatnim neraspoloženjem i stresom.

Iako se spor metabolizam često dovodi u vezi sa sklonošću ka višku kilograma, ovo ne mora uvek biti slučaj. Mnogo je osoba koje nemaju nikakav problem sa kilažom, ali zbog nezdravih životnih navika ne postižu ubrzavanje metabolizma u poželjnoj meri.

U kakvoj su vezi ubrzavanje metabolizma i stres?

Verovatno ste se zapitali na koji način su neraspoloženje i stres povezani sa metabolizmom. Iako se na prvi pogled tako ne čini, stres je jedan od glavnih faktora koji posredno usporavaju metabolizam i dovode do gojenja.

Naime, kada smo pod stresom, “spas” uglavnom tražimo u nezdravoj hrani, a neraspoloženje ili preopterećenost dovode i do manjka sna, što sve zajedno rezultuje nagomilavanjem kalorija i sveukupnim nezadovoljstvom.

Druga krajnost je ona u kojoj zaboravljamo da jedemo kada smo pod stresom, pa usled svih obaveza potpuno zapostavljamo osnovne potrebe organizma. Tada se stvaraju one nepoželjne dugačke pauze između obroka koje doprinose skladištenju kalorija i stvaranju masnih naslaga.

U prilog svemu navedenom govori i studija iz 2014. godine rađena na Državnom univerzitetu Ohajo, koja je pokazala je da žene koje su pod stresom znatno sporije sagorevaju kalorije u odnosu na one koje su nešto boljeg raspoloženja.

Balans jogurt pored kiflica i paradajza

Kako postići i prepoznati brz metabolizam?

Ako ste se prepoznali u prethodnim redovima, ili ste već svesni toga da jednostavno imate spor metabolizam, treba da znate i to da se brzina metabolizma može korigovati i poboljšati, a u kojoj meri će se to desiti, zavisi uglavnom od vas.

Naime, metabolizam je u velikoj meri posledica čovekovog ponašanja, njegovih navika i hrane koju unosi u organizam, pa bi se moglo reći da sami diktiramo brzinu metabolizma i način na koji ovaj proces funkcioniše.

Najočigledniji simptomi koji ukazuju na to da imate odgovarajući (dovoljno brz) metabolizam su dovoljno energije tokom celog dana, dobra koncentracija i fokus, često pražnjenje creva i potreba za većim brojem obroka tokom dana.

Uz to, redovna konzumacija Balans+ probiotskog jogurta je siguran znak da vaš metabolizam funkcioniše optimalno, ili je bar na dobrom putu da se značajno poboljša pod uticajem proverenog mlečnog proizvoda.

Ipak, koliko brz metabolizam je ujedno i dobar metabolizam?

Prebrz metabolizam je potpuno druga krajnost u odnosu na spor metabolizam, pa njemu ne treba težiti po svaku cenu. Takav metabolizam može da izazove i neka neželjena raspoloženja poput preterane razdražljivosti ili velikog viška energije, pa je optimalno rešenje samo ono koje će doprineti ravnoteži i harmoniji u vašem organizmu.

Spoljni faktori važni za ubrzavanje metabolizma

Kada shvatite da metabolizam nije samo nešto što se dešava samo od sebe, već da itekako imate mogućnost da ga u određenoj meri “stavite” pod svoju kontrolu, tek onda možete učiniti nešto konkretno i poboljšati ovaj proces u organizmu.

To prvenstveno podrazumeva promenu navika i usklađivanje aktivnosti tako da organizam ne trpi u prevelikoj meri. Takođe, probleme sa metabolizmom ne treba vezivati za starosnu dob po svaku cenu.

Naprotiv!

Iako je usporavanje metabolizma prirodna pojava koja neizostavno dolazi sa starenjem, to kako ubrzati metabolizam je česta nedoumica i mlađih generacija.

Koji je razlog za to?

Najčešći uzrok su neadekvatne životne navike, usled čega je primena bolje ishrane i zdravijih aktivnosti još hitnija.

Kako ubrzati metabolizam promenom navika?

Zdrave navike koje podstiču metabolizam predstavljaju zlatna pravila za produktivnije procese koji se dešavaju u organizmu. Osim što podstiču metabolizam, takve navike čine da se osećate rasterećenije, lepše, svežije i odmornije.

#1 Ne zanemarujte noćni san

San je neophodan za normalno funkcionisanje organizma, i nemojte da mu ga uskraćujete ukoliko želite normalan metabolizam.

Zamena noćnog odmora dnevnom dremkom remeti normalni 24-časovni telesni ritam, a telo loše reaguje na poremećaj svetla i tame tokom 24 sata.

Odličan primer toga koliko je san važan za dobar metabolizam su putovanja, tokom kojih se, usled dugih letova i promene vremenske zone ne spava dovoljno, pa su umor i iscrpljenost neminovni. Ukoliko pored toga uslede i nezdravi obroci koji se konzumiraju dan za danom, organizam definitivno neće odreagovati na najbolji način.

#2 Regulišite ishranu sa više manjih obroka u danu

Izbalansirana ishrana je jedan od najvažnijih faktora u regulisanju metabolizma. Kako smo već objasnili, metaboličkim procesima, odnosno anabolizmu i katabolizmu je neophodna nova energija koja u organizam dolazi putem hrane.

Međutim, ako im uskratite hranu, oni će prethodno dobijene kalorije skladištiti i čuvati kako bi organizam zadržao svoje “gorivo”. Na taj način dolazi do stvaranja onih nepoželjnih viškova masnih naslaga, pa je očigledno da se preskakanjem obroka ne postiže ni mršavljenje, niti bolji osećaj u sopstvenom telu.

Zbog toga je neophodno da u svoj dnevni raspored uvedete između 4 i 6 manjih, pravilno raspoređenih obroka koji će vas držati sitim, a istovremeno aktivirati metabolizam novom energijom koju unosite u organizam.

Naglašavamo da je reč o manjim obrocima, jer svako prejedanje može da uzrokuje previše kalorija sa kojim telo nije u stanju da se nosi. Na taj način nastaju neželjene naslage, jer je organizam preopterećen sa više kalorija od onog što mu je zaista potrebno.

Važno je da ovi obroci budu bogati pre svega proteinima, kao i da regulišete unos ugljenih hidrata koji nisu zabranjeni, ali zahtevaju veliko ograničavanje u pogledu unesene količine. Brojne naučne studije su pokazale da proteini dominantno doprinose osećaju sitosti, zbog čega ćete nakon njihovog unosa imati više snage i energije.

Najobilniji obrok treba da bude doručak, koji nikako ne bi trebalo da preskočite jer vam on pruža “baterije” neophodne za ceo dan. Uostalom, kalorije se u jutarnjim satima najbrže troše, pa sebi možete dozvoliti bogatiji jutarnji obrok koji će vam dati odličnu bazu za čitav dan.

Važno je da se u okviru tog glavnog obroka nađe i Balans+ jogurt koji svojim svojstvima značajno doprinosi normalizaciji metabolizma ukoliko se konzumira svakodnevno.

#3 Fizička aktivnost je predlusov za brz metabolizam

Ako se pitate kako ubrzati metabolizam bez fizičke aktivnosti, onda niste na pravom putu da rešite probeleme sa metabolizmom.

Fizička aktivnost je odličan podsticaj gubitku kilograma i bržem metabolizmu, a efekte ima samo ukoliko je redovna, i praćena strogom kontrolom onoga što unosite u organizam. To znači da redovni treninzi nemaju poentu ukoliko ćete se hranini masnim namirnicama po spontanom rasporedu tokom dana.

Međutim, ukoliko bar četiri sata nedeljno odvojite za kvalitetan trening, džoging ili plivanje, a uz to primenite savete u vezi sa ishranom i adekvatnim snom, za višak kilograma apsolutno nema mesta, što dalje znači da se unesene kalorije u organizam koriste na najbolji mogući način.

#4 Podstaknite ubrzavanje metabolizma vodom

Voda ima ogroman značaj za svaki telesni proces, a može se reći da je ona i pokretač mnogih od njih. Naime, ako ne unosite dovoljno vode na dnevnom nivou, organizam postaje sporiji, a to se odražava u smanjenom sagorevanju kalorija za čak 2% u odnosu na normalne uslove.

Ako nedostatak vode povežete sa uticajima neredovne ishrane i lošeg sna, onda je jasno koliko loše efekte nezdrave navike mogu da proizvedu. Neke studije su pokazale da litar popijene vode ubrzava metabolizam za 10 do 30 posto u narednom satu.

Poželjno je na dnevnom nivou uneti oko 2 litra vode, a ukoliko ovu naviku implementirate u svoju redovnu praksu, primetićete značajne rezultate i po pitanju smanjenja telesne težine i nezdravih naslaga na telu. Osim što deluje na metabolizam, voda je sjajna za kožu i opšte psihofizičko zdravlje.

#5 Ne narušavajte brz metabolizam stresom

Stres je izazivač mnogih bolesti, a između ostalog, dovodi i to usporavanja metabolizma. Iako je u današnje vreme stres gotovo nemoguće izbeći, važno je da ga svedete na minimum, i da na nedeljnom nivou obavljate neke stvari koje vas relaksiraju i umiruju.

To mogu biti masaže, neki hobi, slušanje omiljene muzike ili trening - važno je samo da posle stresnog radnog dana odvojite vreme za sebe i vratite se u “ravnotežu” kako bi i organizam normalno funkcionisao.

Mali trikovi za brz metabolizam

Uvođenjem prethodno navedenih navika možete značajno poboljšati metabolizam, ali postoji i nekoliko “dodatnih” trikova koje će vaš organizam sjajno prihvatiti. Jedan od njih se odnosi na provetravanje sobe pred spavanje ili čak spavanje uz blago odškrinut prozor.

Naime, kada visoke temperature u spavaćoj sobi zamenite nešto hladnijim vazduhom, organizam automatski povećava unutrašnju temperaturu kako bi održao toplotu tela i tako ga zagrejao. Samim tim, kalorije se troše i dok spavate, a soba će vam tokom cele noći biti provetrena i sveža.

Zeleni čaj se takođe pokazao kao odličan saveznik u ubrzavanju metabolizma i sagorevanju kalorija, a uz to sadrži i kofein koji će vas održati budnim i skoncentrisanim kada je to potrebno.

Kofein je dobar i za ubrzanje metabolizma, ali ne u prevelikim količinama, pa je poneka šoljica kafe takođe poželjna u vašoj dnevnoj rutini. Ipak, savetujemo da birate između zelenog čaja i kafe, kako ne biste uneli previše kofeina koji može loše delovati na vaš san. Naravno, pod poželjnim unosom kafe podrazumevamo kafu bez šećera i mleka.

Uz sve ovo, pokušajte da obogatite svoje obroke kvalitetnim namirnicama koje značajno regulišu metabolizam i celokupno zdravlje na duže staze. Upravo zbog toga se Imlek Balans+ proizvodi ne preskaču tokom kvalitetnog doručka ili nekog drugog obroka u toku dana.

Balans+ formula kao saveznik za ubrzavanje metabolizma

Balans+ probiotski jogurt je fermentisani mlečni proizvod čija su pozitivna dejstva na regulaciju varenja i ubrzavanje metabolizma potvrđena u okviru studije sprovedene od strane KBC Bežanijska Kosa. Ovo je ujedno i jedini jogurt na tržištu sa klinički dokazanim benefitima.

Benefiti Balans+ jogurta se ogledaju u njegovim nutritivnim dejstvima i probiotskim kulturama koje pozitivno utiču na uspostavljanje celokupne ravnoteže u organizmu, zbog čega i lekari preporučuju njegovu konzumaciju kao poželjnu svakodnevnu naviku.

Kako ubrzati metabolizam Balans+ formulom?

Balans+ formula sadrži kombinaciju dve probiotske kulture LA5 i BB-12 (Lactobacillus acidophilus LA-5 i Bifidobacterium BB-12) objedinjene u Bifido Digestio kompleksu, kao i prebiotsko vlakno Oligofruktoze koje podstiče povećanje dobrih bakterija.

Probiotici u jogurtu pozitivno utiču na smanjenje telesne masti, a značajan udeo proteina i vlakana stvara osećaj sitosti, zbog čega je Balans+ jogurt za brži metabolizam idealan deo doručka. Prisustvo dobrih bakterija u organizmu podstaknuto jogurtom smanjuje anksioznost i stres, a uz to su i odlična baza za povećanu apsorpciju vitamina i minerala.

Preporučen dnevna doza Balans+ jogurta je 500g, a pun efekat njegovih svojstava se ostvaruje već nakon 10 dana redovne konzumacije.

A šta ako nemam vremena za doručak?

Hranjiva formula Balans+ jogurta ga čini sjajnim dodatkom vašoj svakodnevnoj ishrani, a praktično pakovanje omogućava da ga ponesete bilo gde sa sobom. Sjajno upotpunjava bogat doručak ispunjen raznovrsnim namirnicama, a kada ne stižete da se posvetite pripremi prvog obroka u toku dana, jogurt možete iskombinovati sa nekom ukusnom voćkom.

Baš zato što se idealno uklapa u veliku trpezu, ali odlično pogoduje i haotičnim situacijama koje zahtevaju brz obrok, Balans+ jogurt je postao neizostavan deo ishrane mnogih porodica, studenata ali i poslovnih ljudi.

Prijatan ukus, hranjiva formula i značajni zdravstveni benefiti su konačno stali u samo jedan mlečni proizvod bez koga doručak zaista nije potpun, pa ukoliko još niste uvrstili Balans+ jogurt u svoju rutinu, udovoljite svom organizmu što pre!

Sada kada smo odgovorili na sva pitanja u vezi sa tim kako ubrzati metabolizam, ostalo je samo da preporučene navike implementirate u svoju svakodnevicu i promenite stav da je na metabolizam nemoguće uticati.

Kao i većina stanja u vašem organizmu, i brz metabolizam je stvar ishrane, sna, odmora i unosa dovoljne količine vode, pa pre nego što odlučite da se požalite svojim prijateljima naredni put, budite sigurni da ste zaista uradili sve što je u vašoj moći da rešite ovaj problem. Navedeni saveti će vam sigurno pomoći u tome!